Γρίφοι


1. Το Νούφαρο
Ένα νούφαρο διπλασιάζεται σε μέγεθος κάθε μέρα.
Την εκατοστή μέρα, έχει γεμίσει ολόκληρο τον βάλτο.Ποια μέρα το μέγεθός του κάλυπτε τον μισό βάλτο;
 ααααα2. Ο κύριος Τάδε και η κυρία Δείνα
Ο κύριος Τάδε και η κυρία Δείνα έχουν ακριβώς τα ίδια χρήματα.Πόσα θα πρέπει να δώσει ο κύριος Τάδε στην κυρία Δείνα,
ώστε να έχει 11 ευρώ περισσότερα από αυτόν;
3. Πέρασε ζάχαρη
Ένας κλέφτης που ζυγίζει 80 κιλά, έκλεψε τρία πακέτα ζάχαρη του ενός κιλού. Κι ενώ η αστυνομία τον κυνηγάει, φτάνει μπροστά σε μια κρεμαστή γέφυρα που προειδοποιεί “όχι πάνω από 82 κιλά”.Πώς θα τα καταφέρει να περάσει με τη μία τη γέφυρα, μαζί με τα τρία πακέτα;
 ααααα4. Ο συλλέκτης αποτσίγαρων
Ένας άντρας μαζεύει συνέχεια αποτσίγαρα, επειδή με επτά αποτσίγαρα φτιάχνει ένα ολόκληρο τσιγάρο.Απόψε, μάζεψε 49 αποτσίγαρα.Πόσα τσιγάρα θα μπορέσει να καπνίσει;
5. Τετράγωνα σπίρτα
Μπορείτε να σχηματίσετε ένα τετράγωνο με τρία σπίρτα;
 ααααα6. Η κιβωτός
Πόσα ζώα από κάθε είδος έβαλε ο Μωυσής στην κιβωτό;
7. Ο μαθητής
Κάθε μέρα, ένας μαθητής βγαίνει από το σπίτι του, κατεβαίνει με το ασανσέρ τους 14 ορόφους και πηγαίνει στο σχολείο. Κάθε βράδυ, όταν επιστρέφει, παίρνει το ασανσέρ, ανεβαίνει στον δέκατο τρίτο όροφο, βγαίνει από το ασανσέρ και συνεχίζει από τα σκαλιά.Γιατί;
 ααααα8. Άσπρο-Μάυρο
Ένας άντρας με σκούρο βραδινό κοστούμι διασχίζει αργά την άσφαλτο. Την ίδια στιγμή, ένα μαύρο αυτοκίνητο με σβηστά φώτα, βγαίνει από τη στροφή με μεγάλη ταχύτητα. Το δυστύχημα φαινόταν αναπόφευκτο, αλλά ο οδηγός του αυτοκινήτου το απόφυγε χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.Γιατί;
9. Τρεις γυναίκες
Τρεις γυναίκες έχουν από δυο κόρες η καθεμία. Πηγαίνουν όλες μαζί στο κομμωτήριο, που έχει όμως μόνο επτά καρέκλες. Ωστόσο, όλες μπορούν να καθίσουν.Πώς γίνεται αυτό;
 ααααα10. Η Σοφία σβήνει τα κεράκια της
Η Σόφια είναι 24 χρόνων. Είναι δυο φορές όσο ήταν η Βιργινία όταν η Σοφία είχε την ηλικία που έχει η Βιργινία σήμερα.Πόσων χρονών είναι η Βιργινία;
11. Φι και Σίγμα
Ξεκινάω με φι, τελειώνω σε σίγμα και περιέχω μόνο ένα γράμμα.Ποιος είμαι;
 ααααα12. Οι δυο κουβάδες
Έχετε δυο κουβάδες χωρητικότητας 3 και 5 λίτρων αντιστοίχως.Πώς θα βάλετε 4 λίτρα στον έναν από τους δύο;
13. Κληρονομιά
Ένας ετοιμοθάνατος βασιλιάς καλεί τους δυο γιους του στο προσκέφαλό του και τους λέει: «Θα δώσω ολόκληρο το βασίλειό μου σ’ εκείνον που το άλογό του θα φτάσει τελευταίο στο δέντρο του λόφου».Οι δυο υποψήφιοι κληρονόμοι τρέχουν στο στάβλο, παίρνουν από ένα άλογο και καλπάζουν προς το δέντρο.Γιατί βιάζονται τόσο πολύ;
 ααααα14. Οικογενειακό πορτρέτο
Ένας άντρας κοιτάζει τη φωτογραφία ενός άλλου άντρα. Κάποιος τον ρωτάει ποιος είναι αυτός που κοιτάζει. Η απάντηση δεν είναι και τόσο ξεκάθαρη:«Δεν έχω αδερφό ή αδερφή, αλλά ο πατέρας του άντρα της φωτογραφίας είναι ο γιος του πατέρα μου».Τίνος το πορτρέτο κοιτάζει;
15. Οι κάλτσες μου…
Έχετε 50 ζευγάρια κάλτσες ανάκατα σ’ ένα συρτάρι.Είναι κόκκινες ή κίτρινες.Είναι σκοτάδι πίσσα και δεν βλέπετε τη μύτη σας.Πόσες κάλτσες πρέπει να βγάλετε για να είστε σίγουροι ότι θα έχετε ένα σωστό ζευγάρι;
 ααααα16. Ο ψηλότερος
Ο Κώστας είναι ψηλότερος από τη Χάιδω.Η Μερόπη είναι πιο κοντή από τον Κώστα, αλλά πιο ψηλή από τη Χάιδω.Ο Σάκης είναι πιο ψηλός και από τον Κώστα και από τη Χάιδω.Ποιος είναι ο τρίτος πιο ψηλός της παρέας;
17. Ξέρετε να μετράτε;
Μπορείτε να βρείτε τι θα γράφει στην επόμενη γραμμή;11 12 11 2 1 1111 221;
 ααααα18. Κιβώτιο άδειο και κιβώτιο γεμάτο
Ένα κιβώτιο ζυγίζει 1 κιλό όταν είναι γεμάτο με μπουκάλια κρασιού. Άδειο, το κιβώτιο ζυγίζει 900 γραμμάρια λιγότερα από τα μπουκάλια του κρασιού.Πόσο ζυγίζει άδειο το κιβώτιο και πόσο τα μπουκάλια του κρασιού;
19. Οι κλώσες
Οκτακόσιες κλώσες γεννάνε 800 αυγά, κατά μέσω όριο, σε οκτώ μέρες.Πόσα αυγά κατά μέσο όρο γεννάνε 400 κλώσες σε δύο μέρες;
 ααααα20. Οι τέλειοι αριθμοί
Τέλειος αριθμός είναι αυτός που ισούται με το άθροισμα των διαιρετών του.Μπορείτε να βρείτε έναν τέλειο αριθμό μικρότερο του 10;
Δείτε τις Λύσεις…

Απουσίες και χαρακτηρισμός φοίτησης

Το πλαίσιο φοίτησης των μαθητών καθορίζεται από την ΥΑ 10645/ΓΔ4 ΦΕΚ 120/23-1-2018, “Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”.

Μπορείτε να κατεβάσετε το παρακάτω αρχείο ή να διαβάσετε περισσότερα παρακάτω…

APOUSIESFOITHSH

Φοίτηση – Απουσίες 

Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Κατά τη λήξη του Β’ τετράμηνου και πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, οι απουσίες των δύο τετραμήνων αθροίζονται και το άθροισμα καταγράφεται στα Ατομικά Δελτία των μαθητών/τριών. Το γενικό σύνολο των απουσιών, καθώς και τα δικαιολογητικά απουσίας που έχουν προσκομιστεί, αποτελούν τη βάση για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών.

Επαρκής – Ανεπαρκής φοίτηση 

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες.

Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.

Προσμέτρηση απουσιών

Δεν υπάρχει διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

Προβλέπεται η μη προσμέτρηση απουσιών μαθητών/τριών για διάστημα μέχρι είκοσι (20) ημερών, οι οποίες οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης.

Προσκόμιση δικαιολογητικών για μη προσμέτρηση απουσιών 

Στο άρθρο 29 του προαναφερθέντος ΦΕΚ περιγράφονται οι περιπτώσεις όπου απουσίες δεν λαμβάνονται υπόψη για το χαρακτηρισμό φοίτησης.

Περιγράφονται επίσης τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να κατατίθενται στο σχολείο ώστε να μην προσμετρηθούν οι απουσίες.

Στο εν λόγω ΦΕΚ μπορείτε να ενημερωθείτε για εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Φοίτηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 

Για τους μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η φοίτηση θεωρείται επαρκής όταν:

α) το σύνολο των επιπλέον απουσιών δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) των προβλεπόμενων από το οικείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα,

β) οι επιπλέον από τις προβλεπόμενες κάθε φορά δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες απουσίες οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας που πιστοποιούνται από τον φορέα υλοποίησης.

Υποχρεώσεις γονέων μαθητών/τριών που απουσιάζουν

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους.

Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε ή πρόκειται να απουσιάσει από το σχολείο οφείλει να γνωστοποιεί στο σχολείο τους λόγους της απουσίας άμεσα με ηλεκτρονικό μήνυμα.

Σε περίπτωση που δεν διαθέτει λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο και τηλεφωνικά.

Υποχρεώσεις σχολείου για μαθητές/τριες που απουσιάζουν 

Ο υπεύθυνος τμήματος γνωστοποιεί με ηλεκτρονικό μήνυμα στους γονείς την απουσία μαθητή/τριας:

1. Για την περίπτωση που οι γονείς δεν είναι ενήμεροι και γι’ αυτό δεν έχουν ενημερώσει το σχολείο.

2. Όταν μαθητής/τρια απουσιάζει για τρεις συνεχόμενες ημέρες.

3. Όταν μαθητής/τρια πραγματοποιήσει 30 συνολικά απουσίες.

Στη συνέχεια κάθε μήνα αν υπάρχει μεταβολή στο συνολικό αριθμό απουσιών. Σε περίπτωση που οι γονείς δεν διαθέτουν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η επικοινωνία μπορεί να γίνει και τηλεφωνικά ή με γραπτό μήνυμα σε κινητό τηλέφωνο.

Απουσίες από εκδηλώσεις του σχολείου 

Απουσία μαθητή/τριας από:

1. πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις

2. εορταστικές – επετειακές εκδηλώσεις που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου,

θεωρείται απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.

Απουσίες από εκδρομές – μετακινήσεις

Στις εκδρομές/μετακινήσεις στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/τριες, αλλά δεν παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, καταχωρίζονται απουσίες.

Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησης του.

ΠΔ 126 Αξιολόγηση Μαθητών

ΠΔ 126 11-11-2016 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

H αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου προκύπτει από τον συνδυασμό του Π.Δ. 126/2016 και του Νόμου 4692/2020 που τροποποίησε κάποιες διατάξεις του Π.Δ. 126/2016.

Μπορείτε να διαβάσετε σχετικά:

Π.Δ. 126/2016

Νόμος 4692/2020

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΛΑΝΑ

Cyberkid – Στο διαδίκτυο με ασφάλεια… από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Ο ιστότοπος www.cyberkid.gov.gr υποστηρίζεται από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και προσφέρει ενημέρωση και διασκέδαση για μικρούς-μεγάλους μαθητές και γονείς!

Στόχος της δημιουργίας του CyberKid είναι η προβολή των θετικών πλευρών του διαδικτύου, όπως είναι η ανεύρεση χρήσιμων πληροφοριών και η ψυχαγωγία. Παράλληλος στόχος είναι η ενημέρωση για τους πιθανούς κινδύνους που κρύβονται. Οι γονείς μπορούν να επισκεφτούν το CyberKid μαζί με τα παιδιά τους, να διασκεδάσουν και να ενημερωθούν για το πώς μπορούν να πλοηγηθούν με ασφάλεια.

Ο ψηφιακός παιδότοπος περιλαμβάνει παιχνίδια σε ασφαλές περιβάλλον, χωρίς διαφημίσεις, για να  επιλέξουν τα παιδιά για να διασκεδάσουν!

TAINIA

«Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) του Daniel Losset.

Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966).

Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης. Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο.

Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα

Επισκεφτείτε την ενότητα Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο

https://ereading.nlg.gr/el/?server=1&fbclid=IwAR2fiAJaG98zU_ZACCZ1cgUKyu3yN8uBYIa06TpgOYtpiPuBgC8fn6y24Eg

https://ereading.nlg.gr/el/?server=1&fbclid=IwAR2fiAJaG98zU_ZACCZ1cgUKyu3yN8uBYIa06TpgOYtpiPuBgC8fn6y24Eg